Junior Design Antreprenor Handmade – Proiect de educație antreprenorială derulat pe parcursul a 3 luni

Antreprenoriatul se poate manifesta în toate domeniile de activitate: tehnic, inginerie mecanică, IT, cultură, arte, medical, economic, etc. Educația antreprenorială se poate găsi însă doar în instituțiile de învățământ cu profil economic sau cu discipline economice. Junior Design Antreprenor Handmade (DAH) își propune să crească nivelul de educație antreprenorială al tinerilor elevi din România prin metoda “ learning by doing”. Proiectul Junior DAH, se derulează pe parcursul a 3 luni și are ca scop transformarea elevilor de liceu în antreprenori creativi. În 2020, 45 de elevi înscriși, 20 de participanți din ediția anterioară care au devenit mentori, specialiști din mediul business și parteneri din mediul educațional au creat un ecosistem în care elevii de liceu experimentează antreprenoriatul și se implică în comunitate. De-a lungul celor 3 luni, 11 echipe de elevi au participat la workshop-uri online, unde au învațat de la mentori cu experiență în afaceri cum să realizeze și să implementeze un plan de afaceri. Ulterior, au avut misiunea de a concepe produse handmade cu tematică de Crăciun, cu scopul de a le promova și a le vinde, iar la final 50% din câștigul rezultat a fost folosit pentru a achiziționa cadouri pentru copii de la orfelinat. Astfel, elevii au învățat ceea ce înseamnă un business, dar și ce înseamnă responsabilitate socială. La finalul proiectului, 4 echipe câștigătoare au fost premiate.

“Entuziasmul pe care l-am observat în rândul elevilor, liceelor și comunităților de afaceri ne determină să ne propunem ca în anii următori să transformăm proiectul Junior DAH într-o rețea națională și să le oferim tot mai multor adolescenți oportunitatea de a face primii pași în antreprenoriat”, a declarat Horațiu Regep, organizator Junior DAH.

Proiectul Junior D.A.H 2019 a fost nominalizat în primele 3 proiecte la nivel european la secțiunea: Best Local Economic Development Program.

Ce spun participanții:

“Am intrat cu reticenta in acest proiect care mi-a depasit asteptarile. Am fost pusa in situatia de a lucra cu oameni necunoscuti , de a comunica si mai important de a face echipa cu ei pentru un obiectiv comun. As repeta oricand aceasta experienta extraordinara, fiindca te ajuta sa te cunosti si sa iti depasesti anumite limite.”

Bianca Margau – Elev cls. a 10-a Liceul Teoretic Jean Louis Calderon

“Proiectul a pus elevul in centrul atentiei si i-a oferit libertatea sa fie creativ dar in acelasi timp responsabil. Imbinarea elementelor teoretice cu practica, in preajma unor practicieni – model de urmat, ce a dezvoltat increderea elevilor participanti in proiect. Contactul cu

realitatea ii pregateste cel mai bine pe elevi pentru viata reala. Acest proiect creaza o punte de legatura intre scoala si mediul de business, intr-un cadru controlat, in beneficiul elevilor.”

Profesor Dr. Ec. Suzana Pop – Liceul Teoretic I.C. Bratianu

“De cand ma stiu am fost creativa si ma bucura ca m-am inscris prima data in acest proiect in 2019. Am invatat multe si capatat incredere ca pot convinge oameni sa creada in ideile mele, daca le expun foarte clar si argumentat. Acum in 2020 am avut oportunitate sa ma reinscriu in proiect insa in calitate de mentor. De data aceasta am vrut sa ajut , sa povestesc din exeperienta mea noilor generatii de elevi. De asemenea am dobandit experiente noi in materie de mentorat si fundraising. A fost un proiect bun, mi-a placut foarte mult si as mai participa odata daca as avea ocazia.”

Grozi Ana Alexandra – Elev cls. a 12-a Liceul de Arta