Piata de e-commerce din Romania creste de la an la an si acest lucru se vede cel mai bine in vanzarile pe care retailerii online le inregistreaza cu ocazia evenimentului Black Friday. Totusi, suntem in urma Poloniei si a Cehiei in ceea ce priveste comertul transfrontalier, o componenta unde Vladimir Malugin, CCO PayU EMEA, considera ca avem un potential de crestere imens.

Black Friday a devenit un etalon al evolutiei pe care piata de e-commerce din Romania o are, o evolutie semnificativa de la an la an. Daca ne uitam la cifrele eMAG, cel mai mare retailer online de pe piata noatrsa, acesta a inregistrat vanzari de 460 de milioane de lei cu ocazia evenimentului derulat pe parcursul zilei de 16 noiembrie, cu 28% mai mult fata de anul trecut.

“Vedem rezultate incurajatoare in ceea ce priveste piata de e-commerce din regiune, mai ales dupa cifrele observate in Romania cu ocazia evenimentului Black Friday. Ne asteptam ca in 2018 sa inregistram o crestere de 30-35% in aceasta zona in ceea ce priveste tranzactiile. Romania e un exemplu clar de crestere”, precizeaza Vladimir Malugin, CCO PayU EMEA, pentru wall-street.ro.

Totusi, acesta considera ca jucatorii locali trebuie sa se concentreze mai mult pe comertul transfrontalier, deoarece in aceasta zona avem un potential mare de crestere. Topul tarilor din care s-au inregistrat plati online pe platformele retailerilor online din Romania in weekendul 16-18 noiembrie, conform datelor PayU Romania este urmatoarul:

– Ungaria (5,643 de plati online)
– Marea Britanie (5,350 plati online)
– Italia (944 plati online)
– Bulgaria (474 plati online)
– SUA (532 plati online)

*PayU Romania proceseaza peste jumatate din platile inregistrate in comertul online din tara noastra, avand in portofoliu jucatori precum eMAG, FashionDays sau Altex.

“Retailerii online trebuie sa vada de unde vine traficul de pe site-ul lor si sa isi dezvolte prezenta in tara respectiva. In primul rand sa puna la punct un departament de costumer support, in asa fel incat oamenii cand ii apeleaza sa poata discuta in limba lor nativa. A doua componenta este aceea de livrare, retailerii trebuie sa se asigure ca pot livra in tara aceea si ca pot respecta reglementarile existente. Apoi trebuie sa isi aleaga un procesator de plati care le poate oferi acces optiunile de plata pe care locuitorii acelei tari sunt obisnuiti sa le foloseasca”, considera reprezentantul PayU.

Cumparaturi de peste 1 miliard de lei in Romania cu ocazia evenimentului Black Friday

In weekendul reducerilor (16-18 noiembrie), romanii au facut cumparaturi online – incluzand aici atat comenzile platite online, cat si cele cu numerar la livrare – de peste 1 miliard de lei, conform PayU Romania. Doar pe partea de plati online, ,,Black Weekend” a generat in sistemul PayU Romania peste 376.289 de tranzactii in valoare de aproximativ 198 milioane de lei, in crestere cu 40% fata de anul trecut. Aproximativ 80% din aceasta suma, respectiv peste 157 de milioane de lei, s-a inregistrat in ziua de vineri, 16 noiembrie.

Minutul de aur a stabilit un nou record in materie de plati online: in intervalul 6:56-6:57 s-au inregistrat 1.135 de plati online, cu 23% mai mult decat anul trecut. Topul cumparaturilor online ramane si anul acesta dominat de produsele IT&C, urmate de produse din categoria fashion (imbracaminte, incaltaminte, accesorii), iar ofertele de turism castiga din ce in ce mai mult teren. Valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 526 de lei, cu 18% mai mica decat anul trecut.

,,Scaderea valorii medii a cosului de cumparaturi este o consecinta normala a dezvoltarii pietei de e-commerce si a maturizarii evenimentului Black Friday. Acest lucru inseamna ca romanii au incredere sa comande si sa plateasca online din ce in ce mai multe tipuri de produse, chiar si cele cu o valoare mica. ” a explicat Marius Costin.

Sursa: https://www.wall-street.ro/special/black-friday/236671/vladimir-malugin-cco-payu-emea-polonia-si-cehia-au-piete-de-e-commerce-mature-romania-mai-trebuie-sa-creasca-pe-partea-de-comert.html