Home » Editii BTC » Editia 14 – 19 iunie 2013

Editia 14 – 19 iunie 2013

Despre

Business Target Club este un club de afaceri ce reunește în cadrul unei cine relaxante de afaceri manageri și antreprenori din toate ariile de business pentru a dezbate subiecte de mare interes.

30 de antreprenori, manageri si liber-profesionisti au participat impreuna cu speakeri de calibru, la a 14-a editie a JCI FNTM Business Target Club, desfasurat miercuri, 19 iunie 2013, la Cantine de Nicolai – Str. Povernei 15-17, Bucuresti.

FotoBunBTC

Dupa 7 luni de la instituirea primului Consiliu de Administratie si a primilor executivi selectati din mediul privat la o companie de stat – parte a demersului mai larg de profesionalizare a managementului acestor societati, evenimentul a fost o ocazie oportuna de a lua pulsul evolutiei unor companii importante in economie, care necesita revitalizarea pe termen lung. Participantii au interactionat cu speakerii invitati la dezbatere:

Dan Pascariu – Presedinte CA al Tarom
Alexandra Gatej – Presedinte CA al CFR Calatori
Octavian Badescu – Director Divizia Livrari Rapide din Posta Romana
Dan Manolescu – Secretar de Stat in Ministerul de Finante

Una din concluziile desprinse in mod unitar pe parcursul discutiei este caracterul provocator al implicarii in conducerea acestor entitati mari, de aici rezultand o motivatie interioara a reprezentantilor companiilor de a participa la restructurarea lor.

Domnul Dan Pascariu a subliniat, intre altele, demersul Consiliului de Administratie de a institui guvernanta corporativa in Tarom, in sensul optimizarii intereselor partilor implicate – actionarul majoritar statul roman, salariatii, clientii si ceilalti parteneri de afaceri. Data fiind competitia acerba in piata transportului aerian, Tarom isi propune consolidarea statutului de companie regionala care opereaza in bazinul est-european si Orientul apropiat, focusul fiind pe rentabilizarea rutelor, iar pe termen mediu – reechilibrarea financiara a societatii.

Trecand catre domeniul transportului feroviar, doamna Alexandra Gatej a readus in prim-plan “brand equity”-ul de care se bucura CFR in mintea consumatorului. In jurul acestui nucleu, Board-ul si echipa de management a CFR Calatori isi propun optimizarea operationala, prin parghiile care sunt la indemana companiei. Limitarile date de calitatea infrastructurii feroviare – aflata in atributiile CFR Infrastructura – conduc la a pune accentul pe imbunatatirea serviciilor inaintea si in timpul calatoriei cu trenul.

Octavian Badescu gestioneaza o divizie care contribuie cu circa 3% la cifra de afaceri totala a Postei Romane, insa prin dinamismul pe care doreste sa-l imprime brandului Prioripost intrevede un potential de dublare sau triplare a veniturilor pe termen mediu din acest serviciu. Reimprospatarea echipei executive in zonele cheie, precum si fructificarea mai buna a retelei extinse a Postei vor permite diviziei sa faca fata competitiei cu ceilalti operatori privati de curierat.

Dan Manolescu vede oportuna alternanta intre sistemul privat si cel public pe parcursul unei cariere profesionale, in acest mod realizandu-se mai fluent o legatura intre experienta dobandita in business si adaptarea activitatii unui Minister la nevoile mediului de afaceri. Cu referire la Codul Fiscal, desi predictibilitatea este de multe ori inteleasa ca lipsa a unor modificari pe o perioada lunga de timp, realitatea arata ca este suficient ca pilonii legislatiei fiscale sa nu fie modificati, insa schimbarea anumitor nuante legate de aplicare este chiar indicata in timp. Noul Cod Fiscal aflat in lucru in aceasta perioada ar trebui sa simplifice intelegerea in materie de fiscalitate si sa prevada noi structuri – precum cea de holding – indelung solicitate de mediul privat.
Evenimentul a fost sprijnit de catre Generali Asigurari, iar la final, atmosfera a fost intregita de vinurile oferite de Ecce Vinum.

Business Target Club isi va continua seria de evenimente, construite pe teme de interes si de actualitate pentru antreprenori, manageri, investitori si pentru mediul de afaceri, in general.

Echipa de organizare: Cristian Tudorescu – Managing Partner Explore Asset Management; Radu Limpede – Managing Partner EU Advisory; Marius Bostan – presedinte FNTM; Stefania Stroe – Butterfly Media Group; Alin Angheluta – Marketing Zoom; Tudor Dimofte – COO UBM Development; Liviu Piperea – GM Decora House; Alina Sclifos – Vicepresedinte Proiecte JCI; Cristina Cerga – Vicepresedinte Resurse Umane JCI.

Business Target Club este clubul de afaceri initiat in 2007 de Junior Chamber International Romania / JCI Bucuresti si Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri – FNTM.
Avantajele de a deveni membru al Business Target Club sunt:
o NETWORKINGUL cu oameni de calitate – antreprenori si manageri, selectati numai in urma recomandarii din partea membrilor existenti.
o Tema propusa in fiecare editie aduce in prim plan TENDINTE actuale prezentate de oameni aflati in avangarda domeniului lor pe piata locala, la curent cu noutatile mondiale.
o DESTINDERE in compania unor prieteni si unor oameni care impartasesc aceleasi valori.